|
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Jafet ~user
Dołączył: 03 Lut 2007 Wpisów: 61 Miasto: Nowa Ruda Kapela: Trepanacja Solówki: 1 |
Wysłany: Pon Mar 29, 2010 4:26 Temat wpisu: nagranie |
|
|
Zamieściłem w profilu nagranie, czeka jeszcze aż administrator je zatwierdzi.
Jest nagrane zwykłym mikrofonem za 20 zł, podkład i gitara są nagrywane w tym samym momencie, podkład idzie z guitar pro. Musze przyznać że nie spodziewałem sie aż tak dobrej jakości, ale mam pytanie, to jest nagrane bez żadnych przeróbek, windowsowskim rejestratorem d¼wieku, tylko zmieniłem rozszerzenie na mp3 i chodzi mi o jakieś programy któymi mógłbym troche podciągnąć jakość, tzn wyeliminować troche szumy itp. Jestem zielony jeśli chodzi o obróbke d¼więku, ale jak sie nagrywaliśmy kiedyś w studio to gość robił coś ze ścieżkami żeby brzmiały one lepiej, znacie jakieś dobre sposoby ?
[ Dodano: Minutę temu ]
i jeszcze jedno pytanie, jest jakiś dyktafon cyfrowy który dałby rade to wszystko wyłapać i zapisać w podobnej jakości jak to nagranie ? bo zmieniłem kompa i nie pomyślałem o karcie d¼więkowej, teraz jak chce coś nagrać to troche gorzej pó¼niej to wygląda |
|
|
|
|
|
|
Juhas *Moderator

Dołączył: 20 Lut 2007 Wpisów: 1002 Miasto: Łódź Kapela: Neurotic Solówki: -2 |
Wysłany: Pon Mar 29, 2010 5:48 Temat wpisu: Re: nagranie |
|
|
Człowieku. To nagranie ma tragiczną jakość
To, o co pytasz to miks i mastering. Mastering to nie jest coś takiego, że se otworzysz program, klikniesz tu, klikniesz tam i się samo zrobi.
Niektórzy się tego przez lata uczą
Trzeba wiedzieć, jak ustawić dobrze mikrofon, trzeba poznać zasadę działania podstawowych efektów, a przynajmniej wiedzieć, co robią z d¼więkiem. Trza mieć zmysł i dobry słuch(żeby zrobić naprawdę dobrze). Generalnie nagranie ścieżek to nie wszystko. To dopiero początek. Charakteru utwór nabiera dopiero podczas masteringu. Nagrasz raz piosenkę, a ona na koñcu może brzmieć na kilka różnych sposobów.