| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
The_Kokos ~user
|
Wysłany: Pią Cze 05, 2009 5:48 Temat wpisu: Cort czy Squier |
|
|
| Chciałbym zacząć grać na basie. Nie wiem jaką gitarę kupić na początek. Po rozpoznaniu początkowym interesują mnie szczególnie 2 modele. Cort GB34A i Squier Precision Bass Affinity. Który wybrać na początek, a może inny w tej cenie by sie nadał. Oczywiście chcę kupić używany. |
|
|
|
|
|
|
Winterstorm ~user

|
Wysłany: Pią Cze 05, 2009 8:33 Temat wpisu: |
|
|
Nie znam się zbytnio na basach, ale wydaje mi się, że różnią się przede wszystkim przetwornikami (dobrze mi się wydaje? ), wiec najpierw musisz sobie postawić pytanie, jakie brzmienie Cię interesuje. Poza tym, stawiałbym na Corta, jakoś bardziej mnie przekonuje ta firma  |
|
|
|
|
|
|
sledz +Redaktor

|
Wysłany: Sob Cze 06, 2009 11:50 Temat wpisu: |
|
|
W lichych instrumentach nie co wybierać sztuk ze względu na układ przetworników. Za takie pieniądze trzeba znaleźć gitarę, która spełni rolę pierwszej gitary, czyli pozwoli muzykowi (a nie konsumentowi) poznać możliwości różnych technik, brzmień z palucha, opanować w pewnym stopniu artykulację no i przede wszystkim - nie okaleczyć grającego ani nie wpoić złych nawyków.
Cort od biedy nie jest tragiczny, ma aktywną elektronikę i na upartego może zabrzmieć fajne - choć płytko i bezbarwnie. Widziałem kiedyś taki bas z krzywo przykręconym, odpadającym mostkiem... Jest ryzyko.
Squiera nigdy nie ogrywałem, ale nie jest to seria spotykająca się ze szczególnym entuzjazmem, jak np Vintage Modified. Rewelacji w wykonaniu też bym się nie spodziewał.
Na allegro są teraz dwie sztuki Peaveya Milestone III i choć mają korpus ze sklejki, to nie znaczy, że są złe (sam miałem bas ze sklejki i miło go wspominam). Myślę, że będą lepiej wykonane niż dwa modele powyżej, a brzmienie nie będzie złe. Jajo z forum na takim grał i się nie skarżył