|
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Nathel ~user
|
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 4:29 Temat wpisu: Co by tu podpiąć pod mikrofon? |
|
|
Witam,
Jestem sobie wokalistą, growlującym i śpiewającym. Mam jednak niezbyt wielką wiedzę na temat... sprzętu, jakiego powinienem używać. Zazwyczaj podczas występów używałem tego, co było na scenie (yup), gdyż wcześniej nie zajmowałem się wokalem bardziej na serio i nie miałem własnego sprzętu. Teraz jednak zacząłem ten sprzęt zbierać... I zaczął się pewien problem, z którym nie mogę sobie od paru tygodni poradzić, pomimo bezustannego przeszukiwania sieci i wiedzy znajomych.
No więc zacząłem zbieranie tego sprzętu od tego, co będzie mi najbliższe - znaczy się mikrofonu. Zdecydowałem, że najlepszy pod moje zastosowania będzie Shure SM58. Problem pojawia się jednak po drugiej stronie kabla... Nie wiem bowiem - bo notabene nie znam się na tym w ogóle - do czego najlepiej podpiąć taki mikrofon? Z uzyskanych przeze mnie informacji dowiedziałem się o jakichś wzmacniaczach mikrofonowych, piecach gitarowych z wejściem XLR, kolumnach aktywnych i innych strasznych rzeczach z jeszcze straszniejszymi cenami... Nie chcę kupować miksera tylko po to, by podpiąć sobie pod niego jedno ¼ródło d¼więku (mikro) i głośnik, bo nie dysponuję nadmiarem gotówki. Najlepszym wyjściem, jakie dotąd odkryłem, jest chyba kupno kolumny aktywnej i podłączenie do niej mikrofonu, jednak - jak już wspomniałem - nie jestem zorientowany w temacie i nie wiem, czy coś takiego zadziała, jak zadziała i dlaczego wszystkie kolumny aktywne, jakie widziałem, zaczynały się od tysiąca złotych? :F Innym sposobem byłoby podpięcie się pod gitarowy wzmacniacz, ale... wzmacniacz GITAROWY kupiony, by podpiąć się pod MIKROFON? Coś mi tu nie gra... A może to tylko nazwa?
Głośnik ma służyć do przebicia się przez zespół dysponujący dwoma gitarami (niedużo, chyba 50-80W), basem (głośność podobna do gitar) i prawdopodobnie perkusji.